Una ciutadania activa en un Sistema de Salut participatiu

Quan la Diana Serrano de la Dirección General de Atención al Usuario del Departamento de Salud y Consumo del Gobierno de Aragón em va convidar, allà pel mes de desembre de 2010, a participar en el XVI Congrés Nacional de la Societat Espanyola d’Atenció a l’Usuari de la Sanitat (SEAUS),  per explicar el projecte Web e-Criterium, i vaig acceptar la invitació, no sospitava que dos mesos després, la trucaria per dir-li que el web e-Criterium tancava.

Diana, molt amablement, em va dir que mantenien la invitació i que els agradaria saber què havia passat amb un projecte que consideraven tan interessant, així que li vaig donar les gràcies i vaig pensar que fora una oportunitat per aprendre, al compartir en públic les meves reflexions.

I tant que vaig aprendre!. Vaig aprendre que encara he de deixar passar una mica més de temps per parlar amb més distància de e-Criterium, vaig aprendre que l’afecte, l’interès i les mostres d’afecte que vaig rebre dels participants, compensen tots els disgustos i sobretot vaig aprendre un munt de coses  respecte als serveis d’atenció al ciutadà (entre usuari i client, trio aquesta denominació).

Molts participants de la branca administrativa, que no acostumo a trobar en cap Congrés i que em van explicar coses interessants i un munt de comunicacions que espero que la SEAUS pugui publicar en el seu Web perquè val la pena llegir-les. De moment, aquí teniu la relació
Ponents i ponències interessants i de qualitat. I Saragossa, un plaer.

L’organització i l’acolliment, meravelloses. Les meves felicitacions. Sé de l’enorme esforç de treball realitzat perquè els assistents ens sentíssim tan a gust.

Aquí està la meva presentació a la taula titulada EINES DE PARTICIPACIÓ I EXPERIÈNCIES DE PARTICIPACIÓ

Destaco dues propostes que tenia previstes en el desenvolupament del web e-Critèrium: que els serveis d’atenció al ciutadà es converteixin en veritables centres de gestió del coneixement ciutadà, que sens dubte tenen i que aquest retorni de nou a la societat, sumant-se a les iniciatives de dades obertes (open data).

Les fotos que ens va fer Angela Ibáñez (una abraçada Angela ), que a més d’aquestes magnífiques fotos, escriu, crea, dibuixa, planeja, esculpeix, participa .. i 200 coses més que comparteix en el seu fantàstic bloc

La Declaració de Saragossa del Congrés

La taula en la que vaig participar, molt ben acompanyada per Ignacio Celaya,Petra Díaz i Rodrigo Gutiérrez de moderador.

I les TIC… assignatura pendent. M’hagués agradat que fóssim més tuiteros per retransmetre, però varem fer el que varemm poder amb el hastag # SEAUS_11. Moltes gràcies a tots els que van seguir els tuits.

Aprofito per saludar a José Miguel @ Jmcarrascog Sofia @ Sarguis22, Irene  @ irenemunozgu i a  @ doctorcasado Salvador Casado. Les presencialitzacions, el millor, encara que em va faltar @ Luisuruena,  i @ gallegodieguez, però a través de Twitter, varem poder tenir connexió amb ell a Granada, on es celebrava el Congrés Avaluació Impacte de Salut, # eis11 amb @ marianoh i @ alfonsopedrosa i amb Cadiz on  @ sarguis22 i @ irenemunozgu participaven en # bibliosalud2011. Estupenda experiència.

Això sí, en els tallers sobre web 2.0 varem poder comprovar la dificultat que tenen les persones que des de les administracions intenten explicar i impulsar l’ús de xarxes socials, web 2.0 … crec que són veritables herois i heroïnes. De moment seguim essent frikis, així que ànim que a poc a poc tot arribarà.

A més d’aprendre, m’ho vaig passar molt bé, que ja ho necessitava.
I… gràcies Teresa

Olga Fernández Quiroga

Deixa un comentari

