Web de participació ciutadana en salut.

El passat divendres dia   22 de maig, en el marc de la “Jornada  de experiències i necessitats  en participació ciutadana en salut”, organitzada pel grup de treball en participació del  CAPS (Centre d’Anàlisi i Programes Sanitaris) CAPS, varem tenir ocasió de presentar  e-Criterium (en contrucció), la Web de participació ciutadana en salut, que molt aviat estarà a disposició de la ciutadania.

Va ser una presentació “oficiosa”, precisament perquè  encara no està operativa, però vam poder comptar amb uns invitats de luxe: els nostres col·legues anglesos que ens varem presentar Patient Opinion(PO) Patient Opinion, la Web del Regne Unit, que ja porta 5 anys en actiu i amb la que compartim objectius i funcionament.

Miriam Rivas-Aguilar, Operations and Services Manager y James Munro, director of Informatics and Research van explicar què és PO, cóm funciona, i  les dificultats  que van haver de superat en aquests anys. A la sala també hi eren presents, Paul Hodgkin, Founder and Chief Executive de PO y Kate Ebbutt, Subscriber Support.

Intervenció de l'equip de Patient OPinion.

Intervenció de l'equip de Patient OPinion.

Desprès de la seva presentació es va establir un animat debat amb els assistents que van decidir quedar-se al que , ja era, el darrer acte de la Jornada.

 Estem molt agraïts als nostres col·legues de PO, tant pel que estem aprenent de la seva trajectòria com pel fet de poder aplicar, des de l’ inici, els valors que hem adoptat per treballar amb e-Criterium: la col·laboració, l’intercanvi d’idees, compartir coneixements, el benefici comú.

Gràcies també als assistentes i a les interessants qüestions que ens varen plantejar. Ens seran de molt ajut.

Ens va agradar molt escoltar com la  Miriam  i en James explicaven, que a l’inici  del projecte de PO, quan ho presentaven a institucions i hospitals, els hi expressaven el seu temor  a que l’existència d’un lloc on la gent pogués expressar lliurement la seva experiència amb els serveis sanitaris, generaria un munt de crítiques i opinions negatives. La realitat ha estat molt diferent: hi ha un percentatge pràcticament igual de crítiques i felicitacions, i és que, es fa difícil expressar un suggeriment o una felicitació, perquè els serveis d’atenció al pacient dels hospitals, estan dirigits a tramitar queixes i reclamacions. I són per a pacients.

Des de aquest espai i des de ara mateix fins al moment en què  e-Criterium sigui operativa, anirem escrivint respecte al què volem fer, cóm ho farem, quins objectius tenim, qui som, com funciona e-Criterium i tot allò que ens sembli que pot ser interessant.

L’equip de e-Criterium.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: